650B

Tänne kaikki kalustoon liittyvä spekulaatio. Siis esim. kuka on hankkimassa
mitäkin ja onko jollakin tulossa uutta väriä kypärään. Myös kaikki muu
pyöräilyyn liittyvä spekulointi ja kysymykset tänne. Avoin kaikille.

Re: 650B

ViestiKirjoittaja Portti » Ti Kesä 11, 2013 13:37

Ibis esitteli uuden Mojo HDR 650B-mallin ja siirtyi myös virallisesti 650B-valmistajien joukkoon. Tähän saakka valmista 650B-mallia ei ole Ibisiltä saanut, mutta valmistaja on virallisesti hyväksynyt HD 140-mallin konvertoinnit 650B-kokoon. Nyt kun tuota Mojo HD:ta päivitettiin niin tarjolle tuli myös virallinen 650B-versio.

Uusi HDR on hieman päivitetty versio aiemmasta HD:sta. R-versio on mm. pari sataa gramma aiempaa kevyempi, takaswingiin on tehty enemmän tilaa aiempaa leveämpiä 650B-renkaita varten ja muutakin pientä viilausta on tehty. Ei mitään dramaattista kuitenkaan.

HDR-mallia saa Ibisiltä 26-mallina 160 mm ja 140 mm perästä joustavana versiona sekä 650B 130 mm-versiona. Lisäksi 26" 160 mm-versiosta voi konvertoida 650B 150 mm-vehkeen simmittämällä takaiskarin hieman lyhyemmäksi.

Kuva
Kuva
Kuva

http://www.ibiscycles.com/bikes/mojo_hdr650b/
http://digitalhippie.net/ibis-mojo-hdr/ibis-mojo-hdr-650b-vs-26-160-vs-130b/
Lähetetty minun Internetistä - Tällä Internet-vehkeellä
MC Kramppi
www.mckramppi.com
Avatar
Portti
Ylläpito
 
Viestit: 2977
Liittynyt: Ma Loka 10, 2005 18:55
Paikkakunta: Hollola, Kuntakeskus

Re: 650B

ViestiKirjoittaja Tase » Ti Kesä 11, 2013 21:57

Kylläpä noita ilmestyy nyt joka merkiltä. Oiskohan cannarin vuoro Eurobikessa?
Viimesessä kuvassa näyttää erikoiselta tuo takavaihtajankorvake?
Avatar
Tase
Kramppilainen
 
Viestit: 1529
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 18:58
Paikkakunta: Lahti - Karisto

Re: 650B

ViestiKirjoittaja Portti » Ti Kesä 11, 2013 22:32

Tase kirjoitti:Kylläpä noita ilmestyy nyt joka merkiltä...


Juu-u. Uusia kakskutosia ei juurikaan ole enää esitelty, painopiste uutuuksissa on selkeästi noissa 650b-pyörissä erityisesti kun puhutaan hieman pidempijoustoisista malleista. Jäykkäperät ja lyhytjoustoiset täysjoustot sitten enimmäkseen kaksyseinä. Tuo 650b on kuitenkin 2014 rytinällä kuvioissa.
Lähetetty minun Internetistä - Tällä Internet-vehkeellä
MC Kramppi
www.mckramppi.com
Avatar
Portti
Ylläpito
 
Viestit: 2977
Liittynyt: Ma Loka 10, 2005 18:55
Paikkakunta: Hollola, Kuntakeskus

Re: 650B

ViestiKirjoittaja pehu » La Kesä 15, 2013 20:07

Tänään lenkillä , kun katsoi Markon menoa 26:lla. Niin vaikea kuvitella isopyöräsen olevan yhtä ketterä. Taitaa olla tärkeintä ajosilmä, tekniikka ja reidet. Tuollaisissa puunylityksissä pitää saada keula helposti ilmaan ja keskiö hyvä olla korkealla.
Avatar
pehu
Vice President
 
Viestit: 940
Liittynyt: Ti Loka 11, 2005 17:39

Re: 650B

ViestiKirjoittaja markoui » La Kesä 15, 2013 20:30

No jaa,
kun ei aja kelloa vasten - niin 26:sella kyl kerkiää...?
Tosin muiden mukana tekis mieli mennä ja saada jostakin tuntumaa 29:llä?
Vaiko pappojen hapatusta?
Siitä mennään - mihin nokka näyttää.
markoui
Kramppilainen
 
Viestit: 422
Liittynyt: La Huhti 17, 2010 17:01

Re: 650B

ViestiKirjoittaja Jari » La Kesä 15, 2013 22:10

pehu kirjoitti:Tänään lenkillä , kun katsoi Markon menoa 26:lla. Niin vaikea kuvitella isopyöräsen olevan yhtä ketterä. Taitaa olla tärkeintä ajosilmä, tekniikka ja reidet. Tuollaisissa puunylityksissä pitää saada keula helposti ilmaan ja keskiö hyvä olla korkealla.

Samaa mieltä, vaikka en tänään Lahdessa lenkillä ollut :)
MC Kramppi - Cannondale Team
www.mckramppi.com
Avatar
Jari
Kramppilainen
 
Viestit: 2336
Liittynyt: Ti Loka 11, 2005 16:35
Paikkakunta: Kouvola, ex-lahtelainen

Re: 650B

ViestiKirjoittaja MikaK » La Kesä 15, 2013 22:11

pehu kirjoitti:Tänään lenkillä , kun katsoi Markon menoa 26:lla. Niin vaikea kuvitella isopyöräsen olevan yhtä ketterä. Taitaa olla tärkeintä ajosilmä, tekniikka ja reidet. Tuollaisissa puunylityksissä pitää saada keula helposti ilmaan ja keskiö hyvä olla korkealla.

Luulenpa, että Markun meno ei ole rengaskoosta kiinni... mieshän on pyörämaailman Paganini ja MTB:n Mozart
Turvallisuus kuntoon - paina mieleesi hätäulosteiden sijainti.
Avatar
MikaK
Kramppilainen
 
Viestit: 1647
Liittynyt: Su Helmi 11, 2007 23:44

Re: 650B

ViestiKirjoittaja Tase » La Kesä 15, 2013 22:18

samaa mieltä. ei se pyöräkoosta ole kiinni kuka ylittää puun.
huhut kertoo, että cämmäri esittelee elokuussa 27.5 triggerin ja jekylin. 26:set jää kokonaan pois, paitsi tyttöjen mallit :)
Avatar
Tase
Kramppilainen
 
Viestit: 1529
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 18:58
Paikkakunta: Lahti - Karisto

Re: 650B

ViestiKirjoittaja markoui » La Kesä 15, 2013 22:41

Tarttee vissiin alkaa sovittelee hametta...
Mut pää asia on mielestäni et homma maistuu ja nautintoa riittää!
Siitä mennään - mihin nokka näyttää.
markoui
Kramppilainen
 
Viestit: 422
Liittynyt: La Huhti 17, 2010 17:01

Re: 27.5 hypetys senku kiihtyy mediassa

ViestiKirjoittaja Tase » Ma Kesä 17, 2013 11:34

Avatar
Tase
Kramppilainen
 
Viestit: 1529
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 18:58
Paikkakunta: Lahti - Karisto

Re: 650B

ViestiKirjoittaja Tase » Pe Kesä 28, 2013 16:32

Kuva

Lapierren näkemys 650beestä, sähkösäädöillä?
Avatar
Tase
Kramppilainen
 
Viestit: 1529
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 18:58
Paikkakunta: Lahti - Karisto

Re: 650B

ViestiKirjoittaja AnttiL » Pe Kesä 28, 2013 19:15

Just joo sähköt viel maastokalustoonkin.
Älä kysy jos vastaus ei miellytä!

Mitä tapahtuu kun kaksi Kramppilaista törmää?
Hirvikolari..
Avatar
AnttiL
Kramppilainen
 
Viestit: 1804
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 12:09
Paikkakunta: Hollola/Tiilikangas

Re: 650B

ViestiKirjoittaja MikaK » Pe Kesä 28, 2013 22:16

Pääasia että keulan ja perän saa lukkoon, sähköllä tai ilman. Jousto on yliarvostettua. Ehkä Epic voisi olla mun fillari, siinä kun on se braini. Kuten Prince laulaa - Purple brain...
Turvallisuus kuntoon - paina mieleesi hätäulosteiden sijainti.
Avatar
MikaK
Kramppilainen
 
Viestit: 1647
Liittynyt: Su Helmi 11, 2007 23:44

Re: 650B

ViestiKirjoittaja Portti » La Kesä 29, 2013 21:23

Nuo lukitukset kun on minun mielestäni muutenkin aika lailla turhia niin sama se onko ne mekaanisia vai elektronisia. Joustoa olla pitää. Siinä vaiheessa kun elektroniikan avulla saadaan enemmän älykkyyttä jousituksen säätöihin niin hieno homma. Myös sähkötoimiset vaihteet voisivat olla asialliset myös maastureissa.
Lähetetty minun Internetistä - Tällä Internet-vehkeellä
MC Kramppi
www.mckramppi.com
Avatar
Portti
Ylläpito
 
Viestit: 2977
Liittynyt: Ma Loka 10, 2005 18:55
Paikkakunta: Hollola, Kuntakeskus

Re: 650B

ViestiKirjoittaja Tase » Ti Heinä 30, 2013 17:24

Giantilta aika kovaa tekstiä!

http://reviews.mtbr.com/giant-fully-com ... 5-for-2014

Niin, ja cämmäreiltä ei tule ensivuonnakaan mitään uutta.
Avatar
Tase
Kramppilainen
 
Viestit: 1529
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 18:58
Paikkakunta: Lahti - Karisto

Re: 650B

ViestiKirjoittaja MikaK » Ti Heinä 30, 2013 20:21

Tase kirjoitti:Giantilta aika kovaa tekstiä!


Pakko uskoa, kun on oikeen internetissä :???:
Paperille painettuna voisinkin pyyhkiä tuolla todistelulla ***********.
Turvallisuus kuntoon - paina mieleesi hätäulosteiden sijainti.
Avatar
MikaK
Kramppilainen
 
Viestit: 1647
Liittynyt: Su Helmi 11, 2007 23:44

26":sen nopea loppu

ViestiKirjoittaja Tase » To Elo 29, 2013 18:19

http://singletrackworld.com/blogs/2013/ ... of-change/

Saas nähdä, montako uutta mallia esitellään enää 26" koossa EUROBikessa??? Veikkaampa, ettei yhtään.
Avatar
Tase
Kramppilainen
 
Viestit: 1529
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 18:58
Paikkakunta: Lahti - Karisto

Re: 650B

ViestiKirjoittaja MikaK » Su Syys 29, 2013 20:30

Norcolta aika jäätävä peli. Double Barrel lienee parasta, mitä etupyörä takapyörää alempana ajeleva voi rahalla saada. Takahaarukassakin lukee HANURI..?
Kuva
Turvallisuus kuntoon - paina mieleesi hätäulosteiden sijainti.
Avatar
MikaK
Kramppilainen
 
Viestit: 1647
Liittynyt: Su Helmi 11, 2007 23:44

Re: 650B

ViestiKirjoittaja Oz » Ma Syys 30, 2013 16:21

Eurobikessa kertoivat, että Double Barrel -technology kehitettiin, kun aika moni haluaa kahviinsa maitoa.
Kaikki aika pyörän päällä on pois kahvitauosta

HAVE A SANTSIKUPPI!
Avatar
Oz
President
 
Viestit: 2960
Liittynyt: Ti Loka 11, 2005 13:40
Paikkakunta: Lahti, Kaarlaakso

Re: 650B

ViestiKirjoittaja eMJay » Su Tammi 01, 2017 14:55

Onkos kellään 27.5 plussaa koeistuttavaksi m tai l koossa?
eMJay
Vaihteissa löytyy
 
Viestit: 26
Liittynyt: Su Heinä 05, 2015 18:32
Paikkakunta: Kurhila

Re: 650B

ViestiKirjoittaja MikaK » Ma Tammi 02, 2017 0:00

^ 27,5+ on välivaihe kohti 29er kiekkoa :cool: .

Edit: Esimerkiksi 2,75x2,8" WTB Trail Blazer vs. 29x2,4" Conti Trail King
Kuva
Se plussarengas on tuo vasemman puoleinen (alempi).
Turvallisuus kuntoon - paina mieleesi hätäulosteiden sijainti.
Avatar
MikaK
Kramppilainen
 
Viestit: 1647
Liittynyt: Su Helmi 11, 2007 23:44

Re: 650B

ViestiKirjoittaja eMJay » La Huhti 01, 2017 10:33

Apuja? 130mm trailitykki vai 170/160mm enskajyrä, molempiin ei oo varaa :/
Riittääkö toi 130mm täpäri suomi-enskailuun? Bikepark ajeluita ei juurikaan tule rymyttyä.
Toki isompi joustovara antaa anteeks rymistelyyn ja heikentyneeseen ajotaitoon.
Vaihtoehtoina siis santa cruz 5010 tai commencal meta am v4.2.
eMJay
Vaihteissa löytyy
 
Viestit: 26
Liittynyt: Su Heinä 05, 2015 18:32
Paikkakunta: Kurhila

Re: 650B

ViestiKirjoittaja Jussi » La Huhti 01, 2017 10:50

Mun uusi Stumpjumper on nyt palasina, mutta viikon päästä pitäisi olla taas nipussa. Joustoa 150/135 mm. Tervetuloa koeajolle. Vääksystä läytyy.Kuva

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
Avatar
Jussi
Kramppilainen
 
Viestit: 2227
Liittynyt: Ma Loka 10, 2005 22:24
Paikkakunta: Vääksy

Re: 650B

ViestiKirjoittaja Tase » Su Huhti 02, 2017 20:03

eMJay kirjoitti:Apuja? 130mm trailitykki vai 170/160mm enskajyrä, molempiin ei oo varaa :/
Riittääkö toi 130mm täpäri suomi-enskailuun? Bikepark ajeluita ei juurikaan tule rymyttyä.
Toki isompi joustovara antaa anteeks rymistelyyn ja heikentyneeseen ajotaitoon.
Vaihtoehtoina siis santa cruz 5010 tai commencal meta am v4.2.

Pitäiskö ennemmin kysyä plussa vai ei?
Avatar
Tase
Kramppilainen
 
Viestit: 1529
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 18:58
Paikkakunta: Lahti - Karisto

Re: 650B

ViestiKirjoittaja MikaK » Ma Huhti 03, 2017 20:32

Mullakin on nyt plussa. Tosin kaksysit on nyt alla.
Turvallisuus kuntoon - paina mieleesi hätäulosteiden sijainti.
Avatar
MikaK
Kramppilainen
 
Viestit: 1647
Liittynyt: Su Helmi 11, 2007 23:44

EdellinenSeuraava

Paluu Kalusto- ja muu pyöräilyspekulaatio

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron