650B

Tänne kaikki kalustoon liittyvä spekulaatio. Siis esim. kuka on hankkimassa
mitäkin ja onko jollakin tulossa uutta väriä kypärään. Myös kaikki muu
pyöräilyyn liittyvä spekulointi ja kysymykset tänne. Avoin kaikille.
User avatar
Portti
Ylläpito
Posts: 3040
Joined: Mon Oct 10, 2005 18:55
Location: Hollola, Kuntakeskus
Contact:

Re: 650B

Post by Portti » Tue Jun 11, 2013 13:37

Ibis esitteli uuden Mojo HDR 650B-mallin ja siirtyi myös virallisesti 650B-valmistajien joukkoon. Tähän saakka valmista 650B-mallia ei ole Ibisiltä saanut, mutta valmistaja on virallisesti hyväksynyt HD 140-mallin konvertoinnit 650B-kokoon. Nyt kun tuota Mojo HD:ta päivitettiin niin tarjolle tuli myös virallinen 650B-versio.

Uusi HDR on hieman päivitetty versio aiemmasta HD:sta. R-versio on mm. pari sataa gramma aiempaa kevyempi, takaswingiin on tehty enemmän tilaa aiempaa leveämpiä 650B-renkaita varten ja muutakin pientä viilausta on tehty. Ei mitään dramaattista kuitenkaan.

HDR-mallia saa Ibisiltä 26-mallina 160 mm ja 140 mm perästä joustavana versiona sekä 650B 130 mm-versiona. Lisäksi 26" 160 mm-versiosta voi konvertoida 650B 150 mm-vehkeen simmittämällä takaiskarin hieman lyhyemmäksi.

Image
Image
Image

http://www.ibiscycles.com/bikes/mojo_hdr650b/
http://digitalhippie.net/ibis-mojo-hdr/ ... 0-vs-130b/
Lähetetty minun Internetistä - Tällä Internet-vehkeellä
MC Kramppi
www.mckramppi.com

User avatar
Tase
Kramppilainen
Posts: 1536
Joined: Tue May 23, 2006 18:58
Location: Lahti - Karisto

Re: 650B

Post by Tase » Tue Jun 11, 2013 21:57

Kylläpä noita ilmestyy nyt joka merkiltä. Oiskohan cannarin vuoro Eurobikessa?
Viimesessä kuvassa näyttää erikoiselta tuo takavaihtajankorvake?

User avatar
Portti
Ylläpito
Posts: 3040
Joined: Mon Oct 10, 2005 18:55
Location: Hollola, Kuntakeskus
Contact:

Re: 650B

Post by Portti » Tue Jun 11, 2013 22:32

Tase wrote:Kylläpä noita ilmestyy nyt joka merkiltä...
Juu-u. Uusia kakskutosia ei juurikaan ole enää esitelty, painopiste uutuuksissa on selkeästi noissa 650b-pyörissä erityisesti kun puhutaan hieman pidempijoustoisista malleista. Jäykkäperät ja lyhytjoustoiset täysjoustot sitten enimmäkseen kaksyseinä. Tuo 650b on kuitenkin 2014 rytinällä kuvioissa.
Lähetetty minun Internetistä - Tällä Internet-vehkeellä
MC Kramppi
www.mckramppi.com

User avatar
pehu
Vice President
Posts: 949
Joined: Tue Oct 11, 2005 17:39

Re: 650B

Post by pehu » Sat Jun 15, 2013 20:07

Tänään lenkillä , kun katsoi Markon menoa 26:lla. Niin vaikea kuvitella isopyöräsen olevan yhtä ketterä. Taitaa olla tärkeintä ajosilmä, tekniikka ja reidet. Tuollaisissa puunylityksissä pitää saada keula helposti ilmaan ja keskiö hyvä olla korkealla.

markoui
Kramppilainen
Posts: 441
Joined: Sat Apr 17, 2010 17:01

Re: 650B

Post by markoui » Sat Jun 15, 2013 20:30

No jaa,
kun ei aja kelloa vasten - niin 26:sella kyl kerkiää...?
Tosin muiden mukana tekis mieli mennä ja saada jostakin tuntumaa 29:llä?
Vaiko pappojen hapatusta?
Siitä mennään - mihin nokka näyttää.

User avatar
Jari
Kramppilainen
Posts: 2370
Joined: Tue Oct 11, 2005 16:35
Location: Kouvola, ex-lahtelainen
Contact:

Re: 650B

Post by Jari » Sat Jun 15, 2013 22:10

pehu wrote:Tänään lenkillä , kun katsoi Markon menoa 26:lla. Niin vaikea kuvitella isopyöräsen olevan yhtä ketterä. Taitaa olla tärkeintä ajosilmä, tekniikka ja reidet. Tuollaisissa puunylityksissä pitää saada keula helposti ilmaan ja keskiö hyvä olla korkealla.
Samaa mieltä, vaikka en tänään Lahdessa lenkillä ollut :)
MC Kramppi - Cannondale Team
www.mckramppi.com

User avatar
MikaK
Kramppilainen
Posts: 1660
Joined: Sun Feb 11, 2007 23:44

Re: 650B

Post by MikaK » Sat Jun 15, 2013 22:11

pehu wrote:Tänään lenkillä , kun katsoi Markon menoa 26:lla. Niin vaikea kuvitella isopyöräsen olevan yhtä ketterä. Taitaa olla tärkeintä ajosilmä, tekniikka ja reidet. Tuollaisissa puunylityksissä pitää saada keula helposti ilmaan ja keskiö hyvä olla korkealla.
Luulenpa, että Markun meno ei ole rengaskoosta kiinni... mieshän on pyörämaailman Paganini ja MTB:n Mozart
Turvallisuus kuntoon - paina mieleesi hätäulosteiden sijainti.

User avatar
Tase
Kramppilainen
Posts: 1536
Joined: Tue May 23, 2006 18:58
Location: Lahti - Karisto

Re: 650B

Post by Tase » Sat Jun 15, 2013 22:18

samaa mieltä. ei se pyöräkoosta ole kiinni kuka ylittää puun.
huhut kertoo, että cämmäri esittelee elokuussa 27.5 triggerin ja jekylin. 26:set jää kokonaan pois, paitsi tyttöjen mallit :)

markoui
Kramppilainen
Posts: 441
Joined: Sat Apr 17, 2010 17:01

Re: 650B

Post by markoui » Sat Jun 15, 2013 22:41

Tarttee vissiin alkaa sovittelee hametta...
Mut pää asia on mielestäni et homma maistuu ja nautintoa riittää!
Siitä mennään - mihin nokka näyttää.

User avatar
Tase
Kramppilainen
Posts: 1536
Joined: Tue May 23, 2006 18:58
Location: Lahti - Karisto

Re: 27.5 hypetys senku kiihtyy mediassa

Post by Tase » Mon Jun 17, 2013 11:34


User avatar
Tase
Kramppilainen
Posts: 1536
Joined: Tue May 23, 2006 18:58
Location: Lahti - Karisto

Re: 650B

Post by Tase » Fri Jun 28, 2013 16:32

Image

Lapierren näkemys 650beestä, sähkösäädöillä?

User avatar
AnttiL
Kramppilainen
Posts: 1834
Joined: Tue Nov 28, 2006 12:09
Location: Hollola/Tiilikangas

Re: 650B

Post by AnttiL » Fri Jun 28, 2013 19:15

Just joo sähköt viel maastokalustoonkin.
Älä kysy jos vastaus ei miellytä!

Mitä tapahtuu kun kaksi Kramppilaista törmää?
Hirvikolari..

User avatar
MikaK
Kramppilainen
Posts: 1660
Joined: Sun Feb 11, 2007 23:44

Re: 650B

Post by MikaK » Fri Jun 28, 2013 22:16

Pääasia että keulan ja perän saa lukkoon, sähköllä tai ilman. Jousto on yliarvostettua. Ehkä Epic voisi olla mun fillari, siinä kun on se braini. Kuten Prince laulaa - Purple brain...
Turvallisuus kuntoon - paina mieleesi hätäulosteiden sijainti.

User avatar
Portti
Ylläpito
Posts: 3040
Joined: Mon Oct 10, 2005 18:55
Location: Hollola, Kuntakeskus
Contact:

Re: 650B

Post by Portti » Sat Jun 29, 2013 21:23

Nuo lukitukset kun on minun mielestäni muutenkin aika lailla turhia niin sama se onko ne mekaanisia vai elektronisia. Joustoa olla pitää. Siinä vaiheessa kun elektroniikan avulla saadaan enemmän älykkyyttä jousituksen säätöihin niin hieno homma. Myös sähkötoimiset vaihteet voisivat olla asialliset myös maastureissa.
Lähetetty minun Internetistä - Tällä Internet-vehkeellä
MC Kramppi
www.mckramppi.com

User avatar
Tase
Kramppilainen
Posts: 1536
Joined: Tue May 23, 2006 18:58
Location: Lahti - Karisto

Re: 650B

Post by Tase » Tue Jul 30, 2013 17:24

Giantilta aika kovaa tekstiä!

http://reviews.mtbr.com/giant-fully-com ... 5-for-2014

Niin, ja cämmäreiltä ei tule ensivuonnakaan mitään uutta.

User avatar
MikaK
Kramppilainen
Posts: 1660
Joined: Sun Feb 11, 2007 23:44

Re: 650B

Post by MikaK » Tue Jul 30, 2013 20:21

Tase wrote:Giantilta aika kovaa tekstiä!
Pakko uskoa, kun on oikeen internetissä :???:
Paperille painettuna voisinkin pyyhkiä tuolla todistelulla ***********.
Turvallisuus kuntoon - paina mieleesi hätäulosteiden sijainti.

User avatar
Tase
Kramppilainen
Posts: 1536
Joined: Tue May 23, 2006 18:58
Location: Lahti - Karisto

26":sen nopea loppu

Post by Tase » Thu Aug 29, 2013 18:19

http://singletrackworld.com/blogs/2013/ ... of-change/

Saas nähdä, montako uutta mallia esitellään enää 26" koossa EUROBikessa??? Veikkaampa, ettei yhtään.

User avatar
MikaK
Kramppilainen
Posts: 1660
Joined: Sun Feb 11, 2007 23:44

Re: 650B

Post by MikaK » Sun Sep 29, 2013 20:30

Norcolta aika jäätävä peli. Double Barrel lienee parasta, mitä etupyörä takapyörää alempana ajeleva voi rahalla saada. Takahaarukassakin lukee HANURI..?
Image
Turvallisuus kuntoon - paina mieleesi hätäulosteiden sijainti.

User avatar
Oz
President
Posts: 2987
Joined: Tue Oct 11, 2005 13:40
Location: Lahti, Kaarlaakso
Contact:

Re: 650B

Post by Oz » Mon Sep 30, 2013 16:21

Eurobikessa kertoivat, että Double Barrel -technology kehitettiin, kun aika moni haluaa kahviinsa maitoa.
Kaikki aika pyörän päällä on pois kahvitauosta

HAVE A SANTSIKUPPI!

eMJay
Vaihteissa löytyy
Posts: 26
Joined: Sun Jul 05, 2015 18:32
Location: Kurhila

Re: 650B

Post by eMJay » Sun Jan 01, 2017 14:55

Onkos kellään 27.5 plussaa koeistuttavaksi m tai l koossa?

User avatar
MikaK
Kramppilainen
Posts: 1660
Joined: Sun Feb 11, 2007 23:44

Re: 650B

Post by MikaK » Mon Jan 02, 2017 0:00

^ 27,5+ on välivaihe kohti 29er kiekkoa :cool: .

Edit: Esimerkiksi 2,75x2,8" WTB Trail Blazer vs. 29x2,4" Conti Trail King
Image
Se plussarengas on tuo vasemman puoleinen (alempi).
Turvallisuus kuntoon - paina mieleesi hätäulosteiden sijainti.

eMJay
Vaihteissa löytyy
Posts: 26
Joined: Sun Jul 05, 2015 18:32
Location: Kurhila

Re: 650B

Post by eMJay » Sat Apr 01, 2017 10:33

Apuja? 130mm trailitykki vai 170/160mm enskajyrä, molempiin ei oo varaa :/
Riittääkö toi 130mm täpäri suomi-enskailuun? Bikepark ajeluita ei juurikaan tule rymyttyä.
Toki isompi joustovara antaa anteeks rymistelyyn ja heikentyneeseen ajotaitoon.
Vaihtoehtoina siis santa cruz 5010 tai commencal meta am v4.2.

User avatar
Jussi
Kramppilainen
Posts: 2247
Joined: Mon Oct 10, 2005 22:24
Location: Vääksy
Contact:

Re: 650B

Post by Jussi » Sat Apr 01, 2017 10:50

Mun uusi Stumpjumper on nyt palasina, mutta viikon päästä pitäisi olla taas nipussa. Joustoa 150/135 mm. Tervetuloa koeajolle. Vääksystä läytyy.Image

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

User avatar
Tase
Kramppilainen
Posts: 1536
Joined: Tue May 23, 2006 18:58
Location: Lahti - Karisto

Re: 650B

Post by Tase » Sun Apr 02, 2017 20:03

eMJay wrote:Apuja? 130mm trailitykki vai 170/160mm enskajyrä, molempiin ei oo varaa :/
Riittääkö toi 130mm täpäri suomi-enskailuun? Bikepark ajeluita ei juurikaan tule rymyttyä.
Toki isompi joustovara antaa anteeks rymistelyyn ja heikentyneeseen ajotaitoon.
Vaihtoehtoina siis santa cruz 5010 tai commencal meta am v4.2.
Pitäiskö ennemmin kysyä plussa vai ei?

User avatar
MikaK
Kramppilainen
Posts: 1660
Joined: Sun Feb 11, 2007 23:44

Re: 650B

Post by MikaK » Mon Apr 03, 2017 20:32

Mullakin on nyt plussa. Tosin kaksysit on nyt alla.
Turvallisuus kuntoon - paina mieleesi hätäulosteiden sijainti.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests